Ik heb meer dan 15.000 mijl gereden en afgezien van het losser maken van de ketting omdat deze veel te strak stond toen hij uit de showroom kwam, heb ik hem tot nu toe pas drie keer afgesteld, de laatste keer was wat vroeg toen de achterband werd vervangen bij ongeveer 12.000 mijl. Ik ben nog geen O-ringen verloren.
Ik heb putjes op de kettingplaten veroorzaakt door het rijden op zoute wegen in de winter, maar ik zie niet dat deze binnenkort vervangen hoeven te worden. Hij is pas één keer schoongemaakt om het fabrieksmatige vet te verwijderen.
EP80/90 versnellingsbakolie is mijn favoriete keuze als smeermiddel, een lichte toepassing terwijl de ketting heet is, geeft hem de kans om achter de rollen te kruipen en zich rond de O-ringen te verspreiden en resulteert in minimaal wegslingeren de volgende keer dat de motor wordt bereden.
De juiste wieluitlijning en speling zijn de sleutel tot een lange levensduur van de ketting. De standaard uitlijningsmarkeringen kunnen het beste worden genegeerd. De tandwieltanden moeten tussen de binnenste kettingplaten lopen, ze niet aanraken. Een eenvoudige visuele controle is om een paddockstandaard te gebruiken om het achterwiel van de grond te tillen en het achterwiel meerdere keren achteruit te draaien om de ketting te laten zakken en vervolgens te controleren hoe de ketting rond het tandwiel loopt.