Honda CL500 / SCL500 Forum banner

Rechts gemonteerde zadeltasdrager

2 reading
5.8K views 45 replies 16 participants last post by  chimp.society  
#1 ·
Heeft iemand een kopie gevonden van de standaard links gemonteerde Honda bagagerek, maar dan voor de rechterkant?

Ik heb net een slip-on uitlaat besteld, wat zou betekenen dat ik een van de Honda zadeltassen aan de rechterkant zou kunnen plaatsen, maar ik heb geen gespiegelde versie van het Honda rek kunnen vinden. Ik weet dat ik het standaard Honda rek kan omdraaien en vastschroeven, maar dan zou de zadeltas verder naar voren komen dan die aan de linkerkant.

#3 ·
Als je akkoord gaat met "zachte" zadeltassen, is de keuze enorm.
Ik ben van plan deze te kopen. Pools merk.
Ik geef de voorkeur aan een bevestiging die de originele Honda-zadeltas kan gebruiken, omdat ik er al een aan de linkerkant heb, maar als ik er geen kan vinden/reverse engineeren, dan zal ik andere opties zoals deze overwegen, bedankt.

#5 ·
Is er iemand die een kopie heeft gevonden van de standaard links gemonteerde Honda bagagerek, maar dan voor de rechterkant?

Ik heb net een slip-on uitlaat besteld, wat zou betekenen dat ik een van de Honda zadeltassen aan de rechterkant zou kunnen plaatsen, maar ik heb geen gespiegelde versie van het Honda rek kunnen vinden. Ik weet dat ik het standaard Honda rek kan omdraaien en vastschroeven, maar dat zou de zadeltas verder naar voren plaatsen dan de linkerkant.
Kon u een oplossing vinden?

#8 ·
Ik heb hun l/h en een achterdrager. Ik gebruik H&B al 8 jaar in verschillende motoren met de originele zijkoffers; het is een geweldig systeem. Omdat elke motor zijn eigen versie van de c-bow mount heeft, denk ik dat het moeilijk zou zijn om een r/h mount te vinden die op de CL500 past, tenzij H&B er een vermeldt - ik denk niet dat ze dat doen, maar ze hebben wel een uitlaatvalbeugel.

#9 ·
Ugh, ik heb hetzelfde probleem. Ik haat mezelf omdat ik niet heb gecontroleerd of er een rechte haak was. Ik heb zelfs een andere tas gekocht om te spiegelen wat ik nu links heb. De beugels die bij die tassen worden geleverd, zijn voor Rebel 500's, maar de tassen werken prima met de OEM SCL500 beugel. SCL500 eigenaren dilemma - Het ziet er zo verdomd cool uit, maar er zijn gewoon niet genoeg accessoires.

#12 ·
Bah, ik heb hetzelfde probleem. Ik haat mezelf omdat ik niet heb gecontroleerd of er een rechter haakje was. Ik heb zelfs een andere tas gekocht om te spiegelen wat ik nu links heb. De beugels die bij die tassen worden geleverd, zijn voor Rebel 500's, maar de tassen werken perfect met de OEM SCL500-beugel. SCL500-eigenaren dilemma - Het ziet er zo verdomd cool uit, maar er zijn gewoon niet genoeg accessoires.
Hoi @Toothpaste! Welkom op het forum!
Heb je overwogen om contact op te nemen met een custom fabricagewinkel? Ze kunnen je misschien helpen bij het maken van een gespiegelde versie van de linkerbeugel.

#10 ·
Het lijkt erop dat het H&K C-Bow-systeem symmetrisch is waar de tassen worden gemonteerd.
De lipjes die aan de motorfiets worden bevestigd, zitten echter op de verkeerde plaats. Misschien kunnen ze worden afgesneden en zo worden gelast dat ze de linker zijbeugel spiegelen.
Iemand met C-Bow die denkt dat dit idee zou kunnen werken?

#11 ·
SW Motech, de fabrikant van de OEM Honda zadeltassen, verkoopt een "Constructiekit" die compatibel is met de Honda zadeltassen. Je zou de montagearmen voor de rechterkant moeten fabriceren:

Maar het kan goedkoper zijn om twee in China gemaakte beugels te kopen en de beugels aan één ervan af te snijden en om te keren:

Hoe dan ook, er is op dit moment geen kant-en-klare oplossing (ik vraag me af of iemand contact opneemt met SW of H&B om te vragen of ze er een zouden maken?)

#15 ·
Met de standaard uitlaat betwijfel ik of een optie voor een rechter zijkoffer zou werken, omdat deze te ver zou uitsteken. Ik gebruik gewoon de H&B-drager waarmee ik een roltas half op de duozitting en half op de drager kan vastmaken, samen met een zachte C-bow zijkoffer of een harde aan de linkerkant. Oh, en een kleine magnetische Givi tanktas die ik al jaren heb... Dat is ruim voldoende voor het toeren dat ik tegenwoordig doe. Ik gebruik twee C-bow zachte zijkoffers op mijn CBR650R (de linker deel ik met de CL) en de tanktas. Geen drager op de CBR.

#16 ·
OK, dit is waar ik ben:
Ik heb een Coffman's Slip-On uitlaat besteld; laag genoeg om een ​​tas aan de rechterkant te plaatsen.
(Mijn probleem is dat ik symmetrie nodig heb.)
Ik heb een set SW-Motech SLC-type tassenhangers besteld, gebruikt van eBay, van een Royal Enfield of Husqvarna of zoiets. Veel extra metaal dat eraan hangt.
En een set SW-Motech zachte tassen met de connectorplaten erop.
(Ik vind de platen leuk omdat het erop lijkt dat ze verwijderd en op alles geschroefd kunnen worden... denk aan 20 mm munitiekisten).
Ik zou de SCL500-rek aan de linkerkant kunnen bestellen, alleen ter vergelijking. (En zo ja, dan heb ik genoeg spullen om een ​​tweede rek aan de rechterkant te maken).
En ik heb een man die een man kent die kan lassen.
We zullen zien wat ik van eBay krijg, of ik een echt rek kan betalen en of ik dit kan laten gebeuren.
Ik zal je op de hoogte houden.

#24 ·
#26 ·
Inchecken: Nog maar 4 mijl op de teller van mijn nieuwe 2023 SCL500 (per aanhanger naar huis gebracht en naar het tankstation gereden om te tanken). Heb ook een olieverversing gedaan, omdat ik het oliepeil niet kon zien...ik weet het... Ik heb een Daytona Velona toerenteller van Webike geĂŻnstalleerd (Japanse instructies zijn moeilijk te volgen), een bagagerek, handkappen en een zijstandaardvoet (allemaal van AliExpress, zeer goede kwaliteit), een Coffman's lage uitlaat (helemaal zwart) en een Puig light smoke touring windscherm. Ik denk dat dat alles is... Ik ben bezig met zijkoffers: Ik wil het SW-Motech SLC-thema gebruiken. Ik heb een imitatie linker zijrek uit China gekocht die nog niet is aangekomen. Ik heb ook een set rekken van eBay gekregen voor een Royal Enfield, denk ik. Ik zal die op maat knippen en een rechter zijrek maken nu ik de uitlaat heb verlaagd. Ik ken een man die een man kent die kan lassen. Merk op dat de rekken tweezijdig zijn. Verwissel gewoon de rechter- en linkerknoppen door de schroeven met inbussleutels te verwijderen (verschillende sleutelmaten, dezelfde schroefmaten). Ik heb ook een paar kleine SW-Motech montageplaten van Amazon gekregen, ongeveer $40 per stuk. Ik ben van plan de connectoren alleen op Tall 50 Cal Ammo Cans (SAW of PA19) te monteren, die ik in een lokale Surplus Store heb gekocht. Ik ben van plan de munitiekisten te schilderen zodat ze passen bij de oranje tank. Ik heb ook een set van 35L per kant zijkoffers besteld, weer van AliExpress ($45 bij Ali, dezelfde op Amazon voor $109). Ik heb een paar projecten te doen, maar ik ben klaar om te rijden zodra de sneeuw smelt. Ik laat je weten hoe het project verloopt.

#27 ·
Inchecken: Nog maar 4 mijl op de teller van mijn nieuwe 2023 SCL500 (op een trailer naar huis gebracht en naar het benzinestation gereden om te tanken). Ook een olieverversing gedaan, omdat ik het oliepeil niet kon zien...ik weet het...
Ik heb een Daytona Velona toerenteller van Webike geĂŻnstalleerd (Japanse instructies zijn moeilijk te volgen), een bagagerek, handkappen en een zijstandaardvoet (allemaal van AliExpress, zeer goede kwaliteit), een Coffman's low uitlaat (helemaal zwart) en een Puig light smoke touring windscherm. Ik denk dat dat alles is...
Ik ben bezig met zadeltassen: ik wil het SW-Motech SLC-thema gebruiken.
Ik heb een imitatie rek aan de linkerkant uit China gekocht, die nog niet is aangekomen. Ik heb ook een set rekken van eBay voor een Royal Enfield, denk ik. Ik zal die op maat knippen en een rek aan de rechterkant maken nu ik de uitlaat heb verlaagd. Ik ken een man die een man kent die kan lassen. Merk op dat de rekken tweezijdig zijn. Verwissel gewoon de rechter- en linkerknoppen door de schroeven met inbussleutels te verwijderen (verschillende sleutelmaten, dezelfde schroefmaten). Ik heb ook een paar kleine SW-Motech montageplaten van Amazon gekregen, ongeveer $40 per stuk.
Ik ben van plan de connectoren alleen op Tall 50 Cal Ammo Cans (SAW of PA19) te monteren, die ik in een lokale Surplus Store heb gekocht. Ik ben van plan de munitiekisten te schilderen zodat ze passen bij de oranje tank. Ik heb ook een set van 35L zadeltassen per kant besteld, weer van AliExpress ($45 bij Ali, dezelfde op Amazon voor $109).
Ik heb een paar projecten te doen, maar ik ben klaar om te rijden zodra de sneeuw smelt.
Ik laat je weten hoe het project verloopt.
Was er geen olie of net iets te veel, waardoor het vizierglas volledig bedekt was?

Las ergens dat (vaak voorkomend bij motormerken) het fabrieksoliemengsel voor de initiële inrijperiode verschilt van de reguliere "na de eerste service" 10W30 die in ons geval wordt aanbevolen voor de SCL/CL500.

Nooit geweten of dit waar was of gewoon praatjes.

#31 ·
De <$200 Oplossing...zonder lassen:
Het kwam in me op dat (behalve de uitlaat) de linker- en rechterkant van de CL/SCL symmetrisch zijn, spiegelbeelden, als je wilt.
Ik kocht een $30 Chinese knock-off SW-Motech SLC "Carrier", die zelf symmetrisch is, dus je kunt de connector stand-offs verplaatsen en een linker- of rechter SysBag Adapter Plate bevestigen.
Ik las dat SW-Motech niet alleen het bevestigingsmechanisme verkoopt, dus je moet de hele Adapter Plate kopen. Je kunt de kleine voor ongeveer $35 krijgen. De Chinese (AliExpress) Carrier kwam niet met de connector stand-offs, dus ik bestelde een paar $15 "SW-Motech Adapter Kit voor Sysbag". De totale kosten voor beide zijden bedragen nu $160.
Dus, ik heb een van de Carriers, met een andere in bestelling. Om de Carrier aan de rechterkant te passen, boorde ik voorzichtig door de bestaande stand-off montagegaten van voor naar achter, en tapte ze met een 6mm x 1 tap. Ik was bezorgd over de integriteit van het Chinesium metaal, maar met behulp van een boorpers en snijvloeistof, ging alles goed. Ik kon de Carrier dan direct aan de rechterkant van de fiets monteren, buiten de achterdrager. Ik ben van plan adapterplaten permanent te bevestigen aan een set Tall 50 Cal Ammo Cans en aan een set 35L Waterproof Fabric Bags, om aan alle mogelijke behoeften te voldoen. Foto's volgen:
Image

Image

#37 ·
Ik heb gisteravond een groot deel van 2 uur besteed aan veel googelen en heb uiteindelijk geaccepteerd dat ik gewoon moet wachten op een aftermarket-onderdeel, of een aangepaste oplossing moet proberen te bedenken, wat erg moeilijk zou zijn met mijn niet-bestaande vaardigheden.

Ik had hetzelfde idee om datzelfde hardware-onderdeel te gebruiken dat je aanbeveelde, behalve dat ik vastzat aan het idee om de arm-"lipjes" af te moeten snijden en ze rechtsgericht te moeten lassen. Dat loste nog steeds het probleem van de afstandshouder-montagegaten niet op. Ik wist niet dat je het kon aftappen en ze aan de andere kant kon installeren - fantastisch!

#39 ·
Ik vraag me af of dit zou werken SW-MOTECH SLC Side Carrier - Rechts - KTM - 125/390 Duke HTA.04.882.11000 1510-0578. Daar ziet de afstand er goed uit, maar er zijn geen afmetingen
Ik betwijfel of de KTM Carrier zou werken. En ja, ze geven nergens afmetingen op, erg frustrerend! De echte Honda Carrier werkt ook niet aan de rechterkant, hij is te veel verschoven. De goedkope werkt bijna perfect. Ik ben blij dat ik de goedkope onderdelen heb geprobeerd. Zolang de lassen niet falen en ik de kleine bevestigingsonderdelen kan krijgen, ben ik tevreden. Ik ga de Royal Enfield-onderdelen die ik heb gekregen nog steeds verknippen en er lipjes op laten lassen. Ik ben toegewijd! of dat zou ik tenminste moeten zijn...

#41 ·
Het lijkt erop dat mijn doorlopende boor- en tapmethode (M6 x 1) prima zou werken met de OEM Carrier, die dezelfde configuratie heeft als de SW-Motech/Fake SW-Motech Carriers. Mogelijk heb je geen spacer nodig, of een kleinere spacer. Ik weet de kosten van de originelen niet, maar er staat er momenteel een op Ebay voor $98 FS. Het is echt een eenvoudige aanpassing.

#44 ·
Waar heb je de montageadapters voor de koffers vandaan? Ik heb de bevestiging voor de motor, maar kan in godsnaam geen zadeltas vinden met een 3-punts bevestiging zoals de OEM-tas van Honda.
Opie,
Het is een SW-Motech Sysbag-bevestiging.
Ze zijn te koop bij Amazon voor ongeveer $40.