Honda CL500 / SCL500 Forum banner

Prawy bagażnik na sakwę

5.9K views 45 replies 16 participants last post by  chimp.society  
#1 ·
Czy ktoś znalazł kopię standardowego, lewego bagażnika Hondy, ale na prawą stronę?

Zamówiłem właśnie wydech typu slip-on, co oznacza, że mógłbym założyć jedną z sakw Hondy po prawej stronie, ale nie udało mi się znaleźć lustrzanej wersji bagażnika Hondy. Wiem, że mógłbym obrócić standardowy bagażnik Hondy i przykręcić go, ale wtedy sakwa byłaby bardziej z przodu niż ta po lewej stronie.
 
#5 ·
Czy ktoś znalazł kopię standardowego, lewego bagażnika Hondy, ale dla prawej strony?

Właśnie zamówiłem wydech typu slip-on, co oznaczałoby, że mógłbym umieścić jedną z sakw Hondy po prawej stronie, ale nie udało mi się znaleźć lustrzanej wersji bagażnika Hondy. Wiem, że mógłbym obrócić standardowy bagażnik Hondy i przykręcić go, ale to umieściłoby sakwę bardziej z przodu niż po lewej stronie.
Czy udało Ci się znaleźć rozwiązanie?
 
#8 ·
Mam ich l/h i tylny bagażnik. Używałem H&B przez 8 lat w kilku motocyklach z oryginalnymi sakwami; to świetny system. Ponieważ każdy motocykl ma własną wersję mocowania c-bow, uważam, że trudno byłoby znaleźć mocowanie r/h, które pasowałoby do CL500, chyba że H&B je wymieni - nie sądzę, ale mają osłonę wydechu.
 
#9 ·
Ugh, mam ten sam problem. Nienawidzę siebie za to, że nie sprawdziłem, czy gdzieś tam jest prawy nawias. Kupiłem nawet kolejną torbę, aby odzwierciedlić to, co mam teraz po lewej stronie. Uchwyty dołączone do tych toreb są przeznaczone do Rebel 500, ale torby działają doskonale z uchwytem OEM SCL500. Dylemat właścicieli SCL500 - Wygląda to tak zajebiście fajnie, ale po prostu nie ma wystarczająco dużo akcesoriów.
 
#12 ·
Ugh, mam ten sam problem. Nienawidzę siebie za to, że nie sprawdziłem, czy jest tam prawy nawias. Kupiłem nawet kolejną torbę, aby odzwierciedlić to, co mam teraz po lewej stronie. Uchwyty, które są dołączone do tych toreb, są przeznaczone do Rebel 500, ale torby działają idealnie z uchwytem OEM SCL500. Dylemat właścicieli SCL500 - Wygląda to tak cholernie fajnie, ale po prostu nie ma wystarczająco dużo akcesoriów.
Cześć @Toothpaste! Witamy na forum!
Czy rozważałeś skontaktowanie się z jakimś warsztatem zajmującym się produkcją na zamówienie? Mogą pomóc Ci stworzyć lustrzaną wersję lewego wspornika.
 
#10 ·
Wygląda na to, że system H&K C-Bow jest symetryczny w miejscu mocowania sakw.
Jednak zakładki, które przykręca się do motocykla, są w niewłaściwym miejscu. Być może można je odciąć i przyspawać tak, aby odzwierciedlały lewy wspornik.
Czy ktoś z C-Bow uważa, że ten pomysł może zadziałać?
 
#11 ·
SW Motech, który produkuje sakwy OEM Honda, sprzedaje "Zestaw konstrukcyjny", który jest kompatybilny z sakwami Honda. Trzeba by było wykonać ramiona montażowe dla prawej strony:


Ale może być taniej kupić dwa wsporniki wyprodukowane w Chinach i odciąć i odwrócić wsporniki na jednym:


Tak czy inaczej, w tym momencie nie ma gotowego rozwiązania (zastanawiam się, czy ktoś skontaktuje się z SW lub H&B, czy zrobiliby jeden?)
 
#15 ·
Ze standardowym wydechem wątpię, czy jakakolwiek opcja dla torby po prawej stronie by zadziałała, ponieważ wystawałaby za daleko. Używam po prostu bagażnika H&B, który pozwala mi przypiąć torbę rolowaną w połowie na siedzeniu pasażera, a w połowie na bagażniku, razem z miękką sakwą C-bow lub twardą, zamontowaną po lewej stronie. Aha, i mała magnetyczna torba na zbiornik Givi, którą mam od lat... To wystarczy na turystykę, którą teraz uprawiam. Używam dwóch miękkich sakw C-bow na moim CBR650R (dzieląc lewą z CL) i torby na zbiornik. Brak bagażnika na CBR.
 
#16 ·
OK, tu jestem:
Zamówiłem wydech Coffman's Slip-On; wystarczająco niski, aby umieścić torbę po prawej stronie.
(Moim problemem jest to, że potrzebuję symetrii.)
Zamówiłem, używane z eBay, zestaw wieszaków na torby typu SW-Motech SLC od jakiegoś Royal Enfield lub Husqvarna lub czegoś w tym rodzaju. Dużo dodatkowego metalu wystającego z nich.
Oraz zestaw miękkich toreb SW-Motech z płytkami łączącymi.
(Lubię te płytki, ponieważ wygląda na to, że można je usunąć i przykręcić do czegokolwiek... myślę o skrzynkach na amunicję 20 mm).
Mogę zamówić lewy bagażnik SCL500 tylko do porównania. (A jeśli tak, będę miał wystarczająco dużo rzeczy, aby zrobić drugi bagażnik po prawej stronie).
I mam gościa, który zna gościa, który spawa.
Zobaczymy, co dostanę z eBay, czy stać mnie na prawdziwy bagażnik i czy uda mi się to zrobić.
Będę Cię informował.
 
#24 ·
#26 ·
Odprawa: Nadal tylko 4 mile na liczniku mojego nowego SCL500 z 2023 roku (przywieziony na lawecie do domu i pojechałem na stację benzynową, żeby zatankować). Zrobiłem też wymianę oleju, ponieważ nie widziałem poziomu oleju... Wiem... Zainstalowałem obrotomierz Daytona Velona z Webike (japońskie instrukcje są trudne do zrozumienia), tylny bagażnik, osłony dłoni i podstawę podpórki (wszystko z AliExpress, bardzo dobrej jakości), niski wydech Coffmana (cały czarny) i szybę turystyczną Puig light smoke. Myślę, że to wszystko... Pracuję nad sakwami: Chcę iść z motywem SW-Motech SLC. Kupiłem podróbkę lewego stelaża z Chin, który jeszcze nie dotarł. Dostałem też zestaw stelaży z eBay dla Royal Enfield, chyba. Wytnę je i zrobię prawy stelaż teraz, gdy obniżyłem wydech. Znam gościa, który zna gościa, który spawa. Zauważ, że stelaże są dwustronne. Wystarczy zamienić prawe i lewe pokrętła, wykręcając śruby kluczami imbusowymi (różne rozmiary kluczy, ten sam rozmiar śrub). Dostałem też parę małych płyt montażowych SW-Motech z Amazon, po około 40 dolarów za sztukę. Planuję zamontować złącza tylko do Tall 50 Cal Ammo Cans (SAW lub PA19), które kupiłem w lokalnym sklepie Surplus Store. Planuję pomalować skrzynie na amunicję, aby pasowały do pomarańczowego zbiornika. Zamówiłem również zestaw sakw po 35 l z każdej strony, ponownie z AliExpress (45 dolarów w Ali, te same na Amazon za 109 dolarów). Mam kilka projektów do zrobienia, ale będę gotowy do jazdy, gdy tylko stopnie śnieg. Dam znać, jak przebiega projekt.
 
#27 ·
Sprawdzam: Na liczniku mojego nowego SCL500 z 2023 roku jest dopiero 4 mile (przywieziony na lawecie do domu i pojechałem na stację benzynową zatankować). Zrobiłem też wymianę oleju, ponieważ nie widziałem poziomu oleju...wiem...
Zainstalowałem obrotomierz Daytona Velona z Webike (japońskie instrukcje są trudne do zrozumienia), bagażnik tylny, osłony dłoni i podstawę stopki (wszystko z AliExpress, bardzo dobrej jakości), wydech Coffman's low (cały czarny) i szybę turystyczną Puig light smoke. Myślę, że to wszystko...
Pracuję nad sakwami: chcę iść w motyw SW-Motech SLC.
Kupiłem podróbkę lewego stelaża z Chin, który jeszcze nie dotarł. Dostałem też zestaw stelaży z eBay do Royal Enfield, chyba. Potnę je i zrobię prawy stelaż teraz, gdy obniżyłem wydech. Znam gościa, który zna gościa, który spawa. Zauważ, że stelaże są dwustronne. Wystarczy zamienić prawy i lewy pokrętło, wykręcając śruby kluczami imbusowymi (różne rozmiary kluczy, ten sam rozmiar śrub). Dostałem też parę małych płyt montażowych SW-Motech z Amazon, po około 40 dolarów za sztukę.
Planuję zamontować złącza tylko do Tall 50 Cal Ammo Cans (SAW lub PA19), które kupiłem w lokalnym sklepie Surplus Store. Planuję pomalować skrzynie na amunicję tak, aby pasowały do pomarańczowego zbiornika. Zamówiłem również zestaw sakw 35L na stronę, ponownie z AliExpress (45 dolarów w Ali, te same na Amazon za 109 dolarów).
Mam kilka projektów do zrobienia, ale będę gotowy do jazdy, gdy tylko stopnieje śnieg.
Dam znać, jak przebiega projekt.
Czy nie było oleju, czy tylko odrobinę za dużo, tak że całkowicie zakrył szybę wizjera?

Czytałem gdzieś, że (powszechnie wśród marek motocykli) fabryczna waga oleju na początkowy okres docierania różni się od regularnego "po pierwszym serwisie" 10W30 zalecanego dla SCL/CL500 w naszym przypadku.

Nigdy nie wiedziałem, czy to prawda, czy tylko opowieści.
 
#31 ·
Rozwiązanie za <$200...bez spawania:
Przyszło mi do głowy, że (z wyjątkiem wydechu) lewa i prawa strona CL/SCL są symetryczne, odbiciami lustrzanymi, jeśli chcesz.
Kupiłem za 30 dolarów chińską podróbkę SW-Motech SLC "Carrier", która sama w sobie jest symetryczna, więc można przesuwać odsadniki złączy i przymocować lewą lub prawą płytę adaptera SysBag.
Czytałem, że SW-Motech nie sprzedaje samego mechanizmu mocowania, więc trzeba kupić całą płytę adaptera. Można dostać małe za około 35 dolarów. Chiński (AliExpress) Carrier nie był wyposażony w odsadniki złączy, więc zamówiłem kilka "SW-Motech Adapter Kit for Sysbag" za 15 dolarów. Całkowity koszt po obu stronach wynosi teraz 160 dolarów.
A więc mam jeden z Carrierów, a drugi w zamówieniu. Aby dopasować Carrier do prawej strony, ostrożnie przewierciłem istniejące otwory montażowe odsadników od przodu do tyłu i nagwintowałem je gwintem 6 mm x 1. Martwiłem się o integralność chińskiego metalu, ale używając wiertarki stołowej i płynu do cięcia, wszystko poszło dobrze. Następnie mogłem zamontować Carrier bezpośrednio po prawej stronie roweru, na zewnątrz tylnego bagażnika. Planuję trwale przymocować płyty adaptera do zestawu wysokich skrzyń na amunicję 50 Cal i do zestawu wodoodpornych toreb z tkaniny 35L, aby zaspokoić wszystkie możliwe potrzeby. Zdjęcia poniżej:
Image


Image
 
#37 ·
Spędziłem sporą część 2 godzin wczoraj w nocy, dużo googlowałem i w końcu zaakceptowałem, że po prostu będę musiał poczekać na część z rynku wtórnego lub spróbować wymyślić niestandardowe rozwiązanie, co byłoby bardzo trudne z moimi nieistniejącymi umiejętnościami.

Miałem ten sam pomysł, aby użyć tego samego elementu sprzętowego, który poleciłeś, z tym że utknąłem na pomyśle, że muszę odciąć "wąsy" ramienia i przyspawać je tak, aby były zorientowane w prawo. To wciąż nie rozwiązało problemu otworów montażowych dystansowych. Nie wiedziałem, że można to nagwintować i zamontować po drugiej stronie - fantastycznie!
 
#39 ·
Zastanawiam się, czy to zadziała SW-MOTECH SLC Side Carrier - Prawy - KTM - 125/390 Duke HTA.04.882.11000 1510-0578. Wygląda na to, że odstępy są odpowiednie, ale nie ma wymiarów
Wątpię, żeby bagażnik KTM zadziałał. I tak, nie podają wymiarów na niczym, bardzo frustrujące! Prawdziwy bagażnik Hondy też nie zadziała po prawej stronie, jest za bardzo przesunięty. Tani działa prawie idealnie. Cieszę się, że wypróbowałem tanie części. Dopóki spawy nie pękną i będę mógł dostać małe części mocujące, będę zadowolony. Nadal zamierzam pociąć te od Royal Enfield, które dostałem i zlecić przyspawanie do nich uchwytów. Jestem zaangażowany! a przynajmniej powinienem być...
 
#41 ·
Wygląda na to, że moja metoda wiercenia przelotowego i gwintowania (M6 x 1) powinna dobrze działać z nośnikiem OEM, który ma taką samą konfigurację jak nośniki SW-Motech/Fake SW-Motech. Być może nie będziesz potrzebować dystansu lub mniejszego dystansu. Nie znam kosztu oryginałów, ale w tej chwili na Ebay jest jeden za 98 $ FS. To naprawdę prosta modyfikacja.
 
#44 ·
Skąd wziąłeś adaptery montażowe do kufrów? Mam mocowanie do roweru, ale za cholerę nie mogę znaleźć sakwy z 3-punktowym mocowaniem, takim jak torba OEM Hondy.
Opie,
To mocowanie SW-Motech Sysbag.
Można je kupić na Amazonie za około 40$.