Honda CL500 / SCL500 Forum banner

Geen concurrentie voor de CL500?

3.8K views 7 replies 7 participants last post by  GUNFTR  
#1 ·
Ik ben verrast dat deze thread nog steeds leeg is. Waarom heeft u de CL500 gekozen en niet andere scramblers?

Voor mezelf:
-Ofwel hebben andere scramblers niet genoeg vermogen (Royal Enfield) of te veel (Ducati).
-Honda staat bekend als een goede kwaliteitsproducent.
-Prijs-kwaliteitverhouding voor mij het beste bij de CL500.
-Design en lichte offroad bruikbaarheid
-Lage kosten in gebruik (jaarlijkse belasting 36 euro, verzekering slechts 76 euro/jaar, laag in gas en onderhoud)
-2 cilinder watergekoeld, voor mij beter dan een 1 cilinder motor (meer vibraties)
-Eigenschappen: goed koppel vanaf lage toeren, geweldige instellingen van Honda.

Triumph brengt in 2024 de nieuwe scrambler x 400 uit, ik zou nog steeds de Honda CL500 verkiezen.

#3 ·
Ik heb de mijne niet gekocht omdat het een Scrambler of zelfs een Honda Scrambler is, maar omdat ik dacht dat het een comfortabelere Honda Rebel zou zijn en de 500x gewoon te omvangrijk was als vervanging en ik wilde vasthouden aan een bekende motor die gemakkelijk zelf te onderhouden is.

Ik probeer binnenkort een luchtstoel uit, waarschijnlijk eerst op de zwarte stoel om te zien hoe goed dat werkt. Met de Rebel kan ik gemakkelijk dag in dag uit 250-300 mijl rijden zonder problemen, tot ik een kuil niet kan ontwijken waardoor de vering doorslaat. Geen van die zorgen bij de Scrambler, alleen de hoeveelheid tijd die ik op de stoel doorbreng voordat ik een pauze nodig heb.

#4 ·
Welnu, ik ben bezig met het restaureren van een 1976 Yamaha TT500 en een 1976 XT500 voor een vriend/klant. Hoewel het geen huidige concurrenten zijn, zijn het nog steeds gewoon leuke beestachtige machines 😁

#5 ·
Interessant om te lezen hoe jullie allemaal aan de CL500 zijn gekomen.
@FarHanSolo
Veel andere dingen zijn in Duitsland duur en zwaar belast (elektriciteit en energie in het algemeen), de nieuwe CO2-belastingen nemen elk jaar toe...
@Ric
300 mijl per dag is een goede afstand, ik weet niet of ik het met de CL500 zou kunnen doen, zelfs de stoel lijkt comfortabel te zijn, voor mij een beetje laag, ik denk erover om de hoogte te verhogen.
@Ruck
Leuk project. Ik hou van die oude modellen.

#6 ·
Ik ben verrast dat deze thread nog steeds leeg is. Waarom kiest u de CL500 en niet andere scramblers?
Rijpositie. Ik ben een nieuwe rijder, heb sinds juni een 125cc scooter, heb deze ongeveer 3 weken geleden ingeruild voor een mooie kleine GSX-S125, en was op zoek naar verschillende A2-motoren voor mijn korte, artritische, onbuigzame zelf voor wanneer ik in oktober/november voor mijn A-klasse test slaag.

Shortlist:-
Ninja 400
Z400
CMX500
CL500
Diverse Royal Enfields
KTM Duke 390

De Enfields uitgesloten omdat ze relatief krachteloos zijn.
De Kawasakis en KTM's uitgesloten omdat ze een belachelijk hoge duozit hebben waardoor ik niet met vertrouwen kan afstappen.
De CMX500 past goed, maar ik heb liever dat mijn hoofd hoger is.
Vandaag tijdens de lunch op de CL500 gezeten en het is gewoon een PERFECTE pasvorm.

Heeft genoeg looks, vermogen, topsnelheid, acceleratie, gebruiksgemak, brandstofverbruik en initiële waarde.

Kan niet wachten om hem te kopen.

#7 ·
Waarom heb je de CL500 gekozen en niet andere scramblers?
Ik was op zoek naar een gemakkelijke, eenvoudige, economische, A2-conforme motorfiets en de CL500 voldoet toevallig aan al die eisen. Dat het een scrambler was, was op zich geen voor- of nadeel.

Ik had andere opties op mijn radar:
  • Honda Rebel 500, maar ik had in het verleden een andere custom en ik wilde iets anders
  • Honda CB500X, maar voor een touring/adventure motorfiets heb ik andere, grotere plannen in gedachten
  • Triumph 400, maar ik kon niet wachten tot volgend jaar en ik verwacht dat deze een stuk meer gaat kosten dan de CL500
  • Kawasaki Z400, maar uiteindelijk hou ik niet van de agressieve designlijnen van moderne Kawasaki's